• Kancelář: +420 228 888 111

  • Provozní doba: Po-Pá 9.00-17.30

Nejoblíbenější reklamní herec je …ční bankéř, pozadu není ani Babčáková

Prvenství mezi osobnostmi v reklamě za první pololetí letošního roku patří stejně jako ve stejném období v minulém roce Tomáši Jeřábkovi ze spotů Air Bank. Vyplývá to z výsledků výzkumu společnosti Nielsen Admosphere. Ten probíhal na vzorku pěti tisíc respondentů Českého národního panelu.

Oblíbenost bankovních reklam, jejichž zadavatelem je Air Bank, potvrzuje i druhé místo Jeřábkova bankovního kolegy Tomáše Měcháčka. Rozdíl v celkovém hodnocení mezi oběma aktéry je však téměř zanedbatelný.

Zdroj: TZ Nielsen Admosphere

Léty prověřený bankéřský tandem Jeřábek–Měcháček na poli reklamy pak v žebříčku doplňují další stálice českého hereckého nebe. Bronzová příčka patří Ondřeji Vetchému, který se v prvním pololetí objevil ve dvou různých reklamních spotech. V prvním případě se stal tváří národního dopravce České dráhy, ve druhém nového komunikačního konceptu společnosti Vodafone. Pomyslnou bramborovou medaili získal Hynek Čermák. I on účinkoval ve sledovaném období hned ve dvou kampaních. Především je tváří pivovaru Staropramen, ale u příležitosti Mistrovství světa v ledním hokeji se objevil také v reklamě sázkové kanceláře Tipsport. Pětici největších reklamních oblíbenců z řad herců uzavírá jediná žena, a to Simona Babčáková. Spolu s jejím synem Albertem jsme ji mohli vidět v reklamní kampani pro řetězec supermarketů stejného jména.

Známí herci – dobrý krok pro značky

Za první pololetí roku 2019 se v české televizní reklamě objevila téměř padesátka osobností známých z veřejného života. Nadpoloviční většinou dominovali muži. Celková hodnota všech reklamních sdělení na televizní obrazovce přesáhla v daném období částku 27 miliard. Podíl reklamních kampaní se známými osobnostmi se přitom blíží 9 %, což odpovídá téměř 2,5 miliardám. Pro značky je výběr známé tváře do kampaní zpravidla dobrým krokem – myslí si to také respondenti ve výzkumu. Téměř tři čtvrtiny dotázaných upřednostňují reklamy se známou osobností před těmi, v nichž nikdo známý nehraje. Odpověď na benefity propagace zboží známou osobností ale už tak jednoznačná nebyla. Většina respondentů napříč sociodemografickými ukazateli se přikláněla k možnosti, že záleží na kompatibilitě osobnosti a konkrétního propagovaného výrobku nebo služby.


Výzkum na téma nejlepších osobnostní v reklamě je realizován prostřednictvím internetového sběru dat. Každý půlrok je dotazováno minimálně 5000 respondentů starších 15 let. Reprezentativnost vzorku garantuje Český národní panel společně s výzkumnou agenturou Nielsen Admosphere, která nese odpovědnost za metodiku a zpracování dat.

Herci jsou hodnoceni v premiérových reklamách, ve kterých účinkují. Vítězem je osobnost s nejvyšším celkovým ratingem – nejvyšším průměrným výsledkem. Absolutní vítěz za rok 2019, Nejlepší herec v reklamě, bude vyhlášen při slavnostním předávání cen soutěže Zlatá pecka, které proběhne v únoru 2020.

mm
Histogram
Zveřejněno v rámci našeho týmu. Pravděpodobně se jedná o tiskovou zprávu nebo systémové hlášení. :)

Na těchto stránkách ukládáme cookies, abychom věděli, kolik nám sem zavítá návštěvníků. A také, jak vám zpříjemnit návštěvu.

Privacy Settings saved!
Nastavení soukromí

Když navštívíte prakticky jakoukoliv webovou stránku, tak se u vás v počítači uloží několik malých souborů – tzv. cookies. Díky tomu se vám pak pohodlněji pohybuje na webu. Ale samozřejmě si můžete nastavení upravit podle sebe.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Zakázat vše
Povolit vše